Varför.

Varför.

Det finns ju reklambyråer?
Eller varför inte helt enkelt göra annonsen eller trycksaken på egen hand?

En reklambyrå är oftast en alldeles för dyr lösning för mindre företag, de riktar sig främst mot aktörer med större annonsbudget. Som mindre företag kan det kännas som att hela årets budget går till ett enda uppdrag.

Att göra det själv är naturligtvis det billigaste alternativet, men har man inte rätt programvara och vanan att jobba med layout och bildhantering kan det bli ett onödigt krångligt projekt och inte det resultat man föreställt sig. Ofta får man dessutom betala en extra avgift för orginal som inte lämnats in i korrekt format, så det blir inte alltid så billigt i slutändan ändå.

Så vill du slippa fundera över CMYK, RGB, ICC-profiler, vektorer och utfall?
Men vill inte betala tiotusentals kronor för ett till synes enkelt uppdrag? Då ska du anlita mig.

Jag digitaliserar din idé och sköter kontakten med annonssäljaren eller tryckeriet, så du slipper fördjupa dig i all terminologi. Jag ser till att orginalet lämnas in i tid, i korrekt format. Och har du bara en lös idé om hur slutprodukten ska se ut så gör jag gärna tankearbetet också.